Ontdek de verhalen van
De Stelling van Amsterdam
Een culinair drieluik
SterkWater trapt dit jaar af met een nieuw initiatief! In een culinair drieluik lichten wij De Stelling van Amsterdam uit: Fort Abcoude, het Muiderslot en Fort bij Spijkerboor. Duik in de verhalen van dit rijksmonument en beleef op unieke wijze de Stelling van Amsterdam. Hoor, zie en proef een unieke beleving die je niet wilt missen! We genieten van een 5-gangen diner, inclusief bijpassend wijnarrangement of, voor de liefhebbers, bijpassende mocktails. Kunst, verhalen en muziek maken het geheel af. Op welk fort zien we jou?
De editiesInformatie
Over SterkWater
In het hart van het land, over een lengte van 85 kilometer, ligt het grootste geheim van Nederland. De Nieuwe Hollandse Waterlinie. Deze linie vormde de verdediging van de randstad tegen vijanden uit het zuiden en oosten. Deze adembenemende verdedigingslinie vormt de locatie van pop-up restaurant SterkWater.
SterkWater is een reizend restaurant dat de geschiedenis en het toekomstige gebruik van de Nieuwe Hollandse Waterlinie vertelt. Kenmerkend zijn de lange eettafels met plaats voor iedereen, de intieme sfeer en het op de locatie afgestemde menu. Op allerlei locaties langs de linie slaan we kampement op. Speciaal voor pop-up restaurant SterkWater worden deze plekken geopend. We dekken de tafels en laten je deze schitterende plekken beleven. Op forten, kastelen, tussen bijzondere bouwwerken en omringd door prachtige flora en fauna, ervaar je de linie optimaal. Elke locatie vertelt een eigen verhaal, uit het verleden, heden en de toekomst. Proef de speciale gerechten die een link hebben met het verdedigingswerk en beleef de geschiedenis van de Nieuwe Hollandse Waterlinie op een bijzondere manier.
Veelgestelde vragen
Hoe kom ik aan een ticket?
- Via de ticketpagina kan je een ticket(s) reserveren. Je reserveert en betaalt vooraf. En je krijgt een bevestigingsmail. De reservering staat op naam en bij aankomst is de naam waarop de reservering is gemaakt voldoende. Betalen kan op de ticketpagina met Ideal.
- Op de ticketpagina is te zien of er nog tickets beschikbaar zijn. Het komt voor dat er op het laatste moment nog een ticket vrijkomt. Deze worden dan weer via de ticketpagina aangeboden.
Kan ik reserveren voor een groep?
- Via de ticketsite kan voor maximaal 10 gasten tegelijk een ticket worden gekocht. Wil je met een grotere groep komen? Stuur dan een mailtje aan: hallo@sterkwater.nl
Kan ik tickets cadeau geven?
- Ja dat kan, je vult gewoon de naam in van degene die je de tickets cadeau doet en rond de bestelling af. Mocht je het nog even geheim willen houden, vul dan wel je eigen mailadres in (in verband met de bevestigingsmail). Graag wel het mailadres van de daadwerkelijk gasten in het opmerkingen veld zetten.
- Je kan ook een cadeaubon aanschaffen. Wij sturen je een houten cadeaubon per post met een extra envelop, zodat jij de bon kan versturen naar diegene aan wie je de bon cadeau wilt geven.
Waarom betaal ik vooraf?
- Sterkwater is er maar paar weken op een locatie en daarmee intensief om neer te zetten. We merken dat als gasten vooraf betalen, nagenoeg iedereen ook daadwerkelijk aanschuift.
Wat is het menu?
- We serveren voor iedereen hetzelfde menu. Mocht je dieetwensen of allergieën hebben dan kan je die bij het bestellen van de tickets invullen bij ‘extra informatie’. Mocht je later nog iets willen wijzigen, mail dan naar: hallo@sterkwater.nl
Kan ik vegetarisch of veganistisch eten?
- Bij het maken van de reservering krijg je de mogelijkheid om ‘extra informatie’ op te geven. Als je daar aangeeft dat je graag vegetarisch wilt eten houdt de keuken daar rekening mee. Vegan is helaas niet mogelijk.
Hoe zit het met de bereikbaarheid?
- 10 dagen voor aanvang versturen we iedereen een mail met praktische info. Daarin staat de laatste informatie. En ook wat de beste manier is om er te komen. Onze voorkeur gaat sowieso uit naar de fiets of het OV!
Ik heb de praktische informatiemail niet gekregen.
- Heb je wel een bevestiging van je bestelling gehad? In dat geval sta je op de gastenlijst en kijken we uit naar je komst. Je kunt de praktische informatiemail vanaf 10 dagen voor aanvang vinden onderaan de pagina van de door jouw gekozen editie onder het kopje ‘informatie’.
Wat als het slecht weer is?
- We zorgen op elke locatie voor beschutting zodat je ook bij slecht weer onbekommerd kan genieten. Als het echt stormt schuiven we de avond door naar een later moment. We informeren je hier – alleen indien de avond doorschuift – uiterlijk om 16.00 over op de dag van het diner.
Mag ik mijn hond meenemen?
- Helaas kunnen wij honden niet toelaten tijdens onze edities. Dit heeft te maken met de regels van de locaties, die wij volgen. Ook willen wij graag onze gasten kunnen verzekeren van een allergie vrije avond. Hulphonden zijn uiteraard welkom. Graag horen wij dit vooraf, zodat we de juiste maatregelen kunnen treffen.
Met wie werken jullie samen?
- Wij kiezen onze partners zo bewust mogelijk. Onze uitgangspunten zijn: duurzaam, sociaal, lokaal en verhaal. Een combinatie of alle vier deze uitgangspunten tref je bij onze partners. Binnenkort staan ze op onze partner-pagina met het achtergrondverhaal.